Nationaal MS Fonds

Uw winkelmandje

[ ... ] Items
Bestel
VirtueMart



Uw mandje is momenteel leeg.
Home » Nieuws » Nieuws algemeen » Nieuwe campagne MS Fonds

Nieuwe campagne MS Fonds

alt
Het Nationaal MS Fonds lanceert deze week de campagne voor de MS Collecteweek 19 tot en met 24 november 2018. Uniek aan deze campagne is dat échte mensen met Multiple Sclerose (MS) hun verhaal met de buitenwereld delen. De campagne bestaat uit een televisie- en radiocommercial en drie authentieke portretten van mensen met MS. Wat de uitingen met elkaar verbindt, is de angst en onzekerheid die de ziekte MS met zich meebrengt. 
 
Ambassadeurs
In de drie portretten delen Anouk, Edo-Jan en Janneke hun persoonlijke verhalen en onzekerheden over hun ziekte MS. Zo vertelt Anouk over haar kinderwens, die zij vlak na het krijgen van de diagnose MS tijdelijk losliet omdat na de bevalling MS-klachten kunnen verergeren. Inmiddels leert ze omgaan met haar angst.
Bekijk het verhaal van Anouk.

Edo-Jan deelt zijn allergrootste nachtmerrie: zien dat zijn dochtertje van 2,5 jaar wordt aangereden door een auto en haar niet kunnen redden ómdat hij MS heeft. De 23-jarige Janneke moest door de MS stoppen met haar studie. Ze besloot te gaan solliciteren en vertelt in het interview dat zij door haar ziekte regelmatig werd afgewezen. 
 
Laat mensen met MS niet aan hun lot over
Met de televisie- en radiocommercial en de drie persoonlijke interviews vraagt het Nationaal MS Fonds aandacht voor de ziekte MS. Multiple sclerose is een chronische ziekte van het centrale zenuwstelsel. In Nederland hebben meer dan 17.000 mensen MS en jaarlijks krijgen 800 mensen de diagnose. De eerste ziekteverschijnselen openbaren zich meestal tussen het 20e en 40e levensjaar en het is de meest invaliderende ziekte onder jonge mensen in Nederland. Er is nog weinig over de ziekte bekend; een oplossing is er niet. Daarom zamelt het Nationaal MS Fonds onder andere geld in voor onderzoek naar de ziekte.
 
The making of
Edgar Wurfbain van Starsound Productions heeft de regie gedaan voor deze campagne. “Het is een heel bijzondere campagne geweest waarbij we vooral hebben ingestoken op de angst en onzekerheid van de ziekte. Tegelijkertijd zegt dit niet alleen iets over hoe mensen met MS de ziekte ervaren maar ook wat de ziekte letterlijk is: zenuwslopend. Dit in tegenstelling tot wat veel mensen denken, dat het een spierziekte is. Ik vond het bijzonder om met 'echte' mensen met MS te werken en om hen, met hun authentieke portretten, een podium te geven.”
 

Bekijk de TV-commercial

 

Meer online

Volg ons op